|

Polska Smakuje na Targach Ekogala 2021

 

W dniach 11-12 grudnia 2021 r. w G2A Arena Centrum Wystawienniczo-Kongresowym Województwa Podkarpackiego w Jasionce k. Rzeszowa odbyła się XV edycja EKOGALI – międzynarodowych targów produktów i żywności wysokiej jakości. Tegoroczna edycja realizowana była w formie hybrydowej tzn., że wydarzenia stacjonarne można było śledzić także online. 

Podczas EKOGALI odbyła się promocja Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa oraz kampanii #KUPUJŚWIADOMIE, #SolidarnizRolnikami i PRODUKT POLSKI, Polska smakuje poprzez pokaz kulinarny oraz zostały omówione zalety produktów ekologicznych i tradycyjnych. Pokaz kulinarny był przeprowadzony na wyspie kulinarnej, a na stoisku promocyjnym KOWR wydanych zostało 600  porcji dań do degustacji dla zwiedzających. Promowane były tematy związane z ekologicznymi zakupami także, w formie prezentacji, informacji o pochodzeniu, produkcji i przetwarzaniu produktów wysokiej jakości oraz tematyka związana z kampaniami promocyjnymi #KUPUJŚWIADOMIE, #SolidarnizRolnikami, PRODUKT POLSKI, Polska smakuje. Poprzez tę promocję dotarliśmy do jak największej liczby konsumentów i odbiorców z polską żywnością wyróżniającą się bardzo wysoką jakością.

W ramach promocji: 

1) umieściliśmy logotypy KOWR oraz #KUPUJŚWIADOMIE, #SolidarnizRolnikami, PRODUKT POLSKI, Polska smakuje na stronach internetowych Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich Województwa Podkarpackiego,

2)  umieściliśmy logotypy KOWR oraz #KUPUJŚWIADOMIE, #SolidarnizRolnikami, PRODUKT POLSKI, Polska smakuje na wyspie, na której odbywał się pokaz potraw świątecznych przygotowanych z produktów polskich, w tym ekologicznych,

3) umieściliśmy roll-up i inne materiały promocyjne #KUPUJŚWIADOMIE, #SolidarnizRolnikami, PRODUKT POLSKI, Polska smakuje w wybranych miejscach Targów,

4) promowaliśmy KOWR i #KUPUJŚWIADOMIE, #SolidarnizRolnikami, PRODUKT POLSKI, Polska smakuje za pośrednictwem wypowiedzi Konferansjera kilkanaście razy w ciągu dnia podczas Targów,

5) umieściliśmy na scenie głównej logotypy KOWR oraz #KUPUJŚWIADOMIE, #SolidarnizRolnikami, PRODUKT POLSKI, Polska smakuje

6) przygotowaliśmy powierzchnię pod balon promocyjny KOWR w czasie odbywania się Targów,

 

Do głównych działań KOWR należy:

• gospodarowanie nieruchomościami rolnymi Skarbu Państwa (sprzedaż i dzierżawa),

• nieodpłatne przekazywanie gruntów i bezzwrotna pomoc finansowa,

• nadzór nad spółkami o szczególnym znaczeniu dla gospodarki narodowej,

• wydawanie decyzji dotyczących zgody na prywatny obrót ziemią (tzw. UKUR),

•opracowywanie oraz rozpowszechnianie informacji oraz działania administracyjno-pomocowe związane z realizacją mechanizmów aktywnej polityki rolnej na rynkach produktów rolnych i żywnościowych.

• promocja polskich produktów rolno-spożywczych w kraju i zagranicą.

Aby intensywniej zaangażować i uświadomić konsumentów na temat znaczenia decyzji zakupowych i wsparcia krajowego rolnictwa powstała kampania informacyjno-promocyjna #KupujŚwiadomie #PRODUKTPOLSKI stworzona przez Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi i realizowana przy współpracy z Krajowym Ośrodkiem Wsparcia Rolnictwa.

 

Kampania szczególnie ma zwrócić uwagę na:

• wysoką jakość polskich produktów wytworzonych i przetworzonych na terenie kraju;

• zakup, jako formę wspierania przedsiębiorców i rolników działających na terenie Polski;

• wsparcie lokalnego budżetu jednostek samorządu terytorialnego;

• wpływ na przychody i zyski dla firm działających w Polsce;

• wyraz nowoczesnego patriotyzmu.

Oznaczenie PRODUKT POLSKI jest skierowane do producentów, którzy działają w zgodzie z ustawą z 4 grudnia 2016 r. o zmianie ustawy o jakości handlowej artykułów rolno-spożywczych. Przepisy te dają producentom możliwość wyróżniania na rynku produktów wyprodukowanych w Polsce z polskich surowców poprzez oznakowanie ich informacją PRODUKT POLSKI. Prosta grafika nawiązująca do polskiej flagi jest łatwo zauważalna przez konsumentów, którzy kraj pochodzenia traktują jako jedno z kryteriów wyboru produktów rolno-spożywczych.

Warto wspomnieć także o akcji MRiRW #Solidarni z rolnikami. Uświadamia nam ona, że wybierając produkty lokalne, tradycyjne, produkty z oznaczeniami krajowymi i unijnymi, wybieramy nasze dziedzictwo kulinarne. Wszystko to razem pozwala nam dokonywać świadomych wyborów. W dzisiejszych czasach szczególnie musimy zwracać uwagę na wzajemne wspieranie się.

Marka Polska Smakuje w zamyśle ma być hasłem skupiającym polskie produkty rolno-spożywcze pod wspólnym szyldem, rozpoznawalnym zarówno przez polskich, jak
i zagranicznych konsumentów.  Serwis Polska Smakuje to strona internetowa stworzona z myślą o oczekiwaniach producentów i rolników wytwarzających żywność. Aby mogli oni dotrzeć z ofertą do jak najszerszego grona odbiorców, w oparciu o serwis Polska Smakuje, utworzono platformę komunikacji pomiędzy producentami polskiej żywności wyróżniającej się wysoką jakością, a konsumentami, którzy chcą dokonywać świadomych wyborów.

Serwis Polska Smakuje skupia Wystawców, którzy oferują produkty żywnościowe wysokiej jakości, wytwarzane zgodnie ze specyficznymi, często tradycyjnymi metodami produkcji, na bazie rodzimych surowców, wyróżniające się cechami jakościowymi i zdrowotnymi oraz walorami smakowymi.